Wednesday 21 September 2011

Siapakah Tuhan Kamu dan Dimanakah Dia?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Maha Penyayang .......


Allah telah menjelaskan kepada kita bahawa  Dia lah yang mencipta seluruh alam ini termasuk manusia dalam enam masa dan Dia bertahta di atas ArasyNya mencipta, mentadbir, melindungi, memelihara dan memerintah seluruh alam ini.....


Firman Allah dalam surah AlBaqarah 2 Ayat  54 :                                                  


7:54
Yang bermaksud :

"Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah yang menciptakan langit dan bumi dalam enam masa lalu ia bersemayam di atas Arasy, Ia melindungi malam dengan siang yang mengiringinya dengan deras (silih berganti) dan ( Ia pula yang Menciptakan) matahari dan bulan serta bintang-bintang (semuanya) tunduk kepada perintahNya. Ingatlah kepada Allah jualah tertentu urusan menciptakan (sekelian makhluk) dan urusan pemerintahan.. Maha Suci Allah Yang Mencipta dan Yang  Mentadbirkan sekelian alam."

Firman Allah dalam Surah Toha 20 : Ayat 5 :

20:5

Yang bermaksud :

"Itulah (Allah) ArRahman Yang bersemayam di atas Arasy."

Dan di dalam Surah Yunus 10 Ayat 3 Allah berfirman :


10:3
Yang bermaksud :

"Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah yang menjadikan langit dan bumi dalam enam masa kemudian Ia bersemayam di atas Arasy mentadbirkan segala urusan. Tidak ada sesiapa pun yang dapat memberi syafaat melainkan sesudah diizinkanNya. (Yang bersifat demikian) itulah Allah , Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan keadaan kamu maka tunduklah dan taatlah kepada perintahNya. Patutkah kamu setelah mengetahui kenyataan yang tersebut tidak mahu mengingatiNya?"

No comments: